De groei van het aantal laadpalen in Nederland is onevenwichtig: het aantal palen op privéterreinen stijgt harder dan in de publieke ruimte. Dat kost installateurs geld.
Geen beter jaar dan 2022 om naar Zero Emission | Ecomobiel te komen. Dit jaar zal er veel meer aandacht zijn voor de zware jongens. Juist, de vrachtwagens. Want het valt niet meer te ontkennen: ook de vrachtwagens zijn begonnen aan hun transitie naar elektrische aandrijvingen.
In meerdere steden vinden proefprojecten plaats waar elektrische auto’s worden gebruikt als batterij. Hebben die zogenoemde Vehicle to Grid-projecten genoeg potentie om ons overvolle stroomnet te ontlasten? Daarover gaat de volgende gratis Mobility Meet-Up, op donderdag 10 februari. Drie deelnemers geven een voorschot.
Tijdens de meest recente editie van Zero Emission | Ecomobiel werd de Piet Kruijt Award voor het eerst uitgereikt, en wel aan Teun Kolner, adviseur mobiliteit van de gemeente Rotterdam. We spraken hem kort maar krachtig… over zijn werk en dit succes.
De Brabanthallen in ’s Hertogenbosch vormden afgelopen week weer het zakelijke middelpunt van de energietransitie in Nederland: met als thema samenwerken in transitie was de Nationale Energie Week de place to be voor iedereen die zich professioneel bezighoudt met hoe Nederland de komende jaren verduurzaamt.
De Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL) is een meerjarige beleidsagenda met ambities en acties die ervoor gaan zorgen dat we straks altijd overal, makkelijk en slim kunnen laden.
Het hart van iedere duurzame ondernemer in energie gaat waarschijnlijk sneller kloppen van duurzaam vervoer. Zo ook dat van Pim Schram, installateur van zonnestroom en -warmte.
Een elektrische bedrijfsauto is in veel gevallen een goede vervanger voor een fossiel aangedreven bedrijfsauto. Zo ook voor Alfred de Kooter van De Kooter Spuit- en Schilderwerk.